RSS

Budowa kwiatu rysunek

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Budowa kwiatu rysunek






Temat: Pradawna Tajemnica Kwiatu Życia


Proces budowy kwiatu życia.
Tak jak widać na rysunku, tworząc ów kwiat, należ wyjść daleko poza istniejący wszechświat. Następnie powycinać wystające fragmenty (zaznaczone na czerwono). Poprzycinane fragmenty, jakby na to nie patrzeć, nie stanowią figur, czy też brył geometrii świętej.

Istnieje jeszcze taka możliwość że, duch stwarzający wszechświat, nie wycinał wystających fragmentów tworzenia, tylko pozostawił te części wszechświata po prostu nie wykończone, a resztę zamknął wyodrębniając z całości rzecz kompletną.

dryf

.




Temat: Bażant złocisty żółty
Bażant złocisty żółty < lutnio, bananowy, cytrynowy, złotożółty> Chrysolophus pictus luteus

O tak ubarwionych bażantach złocistych wspominano już pod koniec IX wieku, jednak na tym się skończyło, prawdopodobnie tamte osobniki lub cała populacja zanikła.
Jednak w latach 50. w Niemczech pojawiło się jedno pisklę o jasnym puchu, był to kogut. Do roku 1957 odchowano z niego około 40 takich osobników. Ze względu na nietypowe ubarwienie żółte bażanty zdobyły wielu zwolenników i tak jest do dzisiejszych czasów.



.
Budowa ciała powinnam być taka sama jak u standardowych bażantów złocistych. Czub koguta złocistożółty, długi. Twarz beżowa, jaśniejsza niż u koguta standardowego, pierś i szyja intensywnie cytrynowożółta. Kołnierz tak jak u standardów pomarańczowy z podłużnymi, czarnymi pasami. Ogon jasnoszary z beżowym kropkowaniem, pióra, na górnej części grzbietu,zielone z czarnymi oblamówkami. Dolna cześć grzbietu i plecy jaskrawożółte, pokrywy skrzydeł ciemnobeżowe z granatowym połyskiem, sierpówki białe lub jasnobeżowe. Całe upierzenie powinno połyskiwać

Kurka jaśniejsza od dzikiej formy. jej barwy są takie same jak na ogonie samca tej odmiany. Jest szara z beżowymi i białymi prążkami. Ogon Szary z jasnym rysunkiem.
Nogi i dziób u koguta oraz kury są żółta.

Żywią się tak samo jak standardowe bażanty złociste. Chętnie jedzą ziarna, pędy, jagody, owoce, larwy, owady, zielone części roślin, zioła i kwiaty. W okresie lęgowym kurom niezbędne są minerały i wapń, w razie nie doboru będą zjadały własne jaja i pióra. Kury niekiedy znoszą więcej jaj niż normalne samice.Kury chętnie same wysiadują jaja, które są jaśniejsze niż jaja formy dzikiej. Młode pisklęta są żółte z jasnoszarymi pręgami. Żywimy je granulatami przeznaczonymi dla piskląt bażancich, indyczych lub kurzych, bułką tartą, nasionami ziół i chwastów, twarogiem i jajkiem gotowanym na twardo.
Doświadczonemu hodowcy z łatwością przyjdzie odróżnić kilku tygodniową samicę od samca. Młoda samica jest nieco ciemniej ubarwiona, z większa ilością prążków, a jej tęczówka jest ciemno brązowa, tęczówka samca jest jasnożółta.

Młody kogut z mojej hodowli


W naszym kraju trudno jest dobrać osobniki czysto gatunkowe.
Nie sprawiają problemów w hodowli, polecam je każdemu początkującemu hodowcy, łatwo się oswajają..
Można je krzyżować z formą standardową. Z takich krzyżówek otrzymamy 50% żółtych i 50% standardowych.[/img][img][/img]

FOTOGRAFIE SĄ MOJEGO AUTORSTWA< MAM DO NICH PEŁNE PRAWA!
TEKST PISAŁEM SAMODZIELNIE BEZ POMOCY NAUKOWYCH ETC.





Temat: Szaleni magowie i ich dzieła
1:Anty gnomia torpeda
Pewnego dnia w siedzibie szalonych magów:
Romek kurzy móżdżek:Nudzi mi się.Zróbmy coś szalonego!
Jasiek leniuch:O nie!!Nie dość ci tego rze wysadziłeś w powietrze 150 toiletów!?!
Romek kórzy móżdżek:To był obowiązek.W tych toiletach były chochliki nocne.Nic dziwnego w końcu w tych kiblach było ciemno.
Piłka do kontaktu szalonych magów:Czesio siódmy kataplizm wzywa romka kórzego móżdżka!
Romek kurzy móżdżek:To lece!
Nagle ziemia się zapadła pod romkiem kórzym móżdżkiem.
Czesio siódmy kataplizm:No jesteś wreszcie!Gnomy atakują codziennie wierze warzywną.Co robić?
Romek kórzy mórzdżek:Coś szalonego oczywiście!
Czesio siódmy kataplizm:Ale co?
Romek kórzy móżdżek:Może jakąś torpedę?
Czesio siódmy kataplizm:Oczywiście!Zrobimy torpedę anty gnomią!
Romek kórzy móżdżek:Ale z czego?
Czesio siudmy kataplizm:Czego nie lubią gnomy?
Romek kórzy móżdżek:ÂŚwiatła, ładnego zapachu, dobra, kwiatów i ładnych przedmiotów.
Czesio siódmy kataplizm:Masz te przedmioty?
Romek kórzy móżdżek:Poszukam!
Czesio siudmy kataplizm:Przynieś mi:3 reflektory, 7 bratków, 5 butelek ślicznie pachnących perfum, 2 ładne fiugórki i rysunek serca.
Po kilku minutach Romek przyszedł ze wszystkimi przedmiotami do budowy torpedy.
Czesio siódmy kataplizm:Zuch chłopak!To nie potrwa długo.
Minęło pół godz.
Romek kórzy móżdżek:Ale torpeda!
Czesio siudmy kataplizm:Prędkość-203 mil na sekundę, moc 50 atletów którzy zjedli 1000 kotletów!Zaczynamy odlczanie!5,4, 3, 2 ,1 iii start!!!
Torpeda uderzyła w warzywną wierzę a gnowy pouciekały z zawrotem głowy.

Wszyscy są mili dla twojej twórczości, ale ja nie będę. ORTOGRAFIA! INTERPUNKCJA! co to w ogóle jest? nie każdy ma talent, ale jeśli już decydujesz się coś napisać, to przynajmniej najpierw wsadŹ to do worda i sprawdŹ błędy. D.



Temat: Stonka
Stonka ziemniaczana (Leptinotarsa decemlineata) – chrząszcz z rodziny stonkowatych.
Przedplecze ma barwę żółtą i charakterystyczny rysunek z czarnych plam. Pokrywy skrzydeł mają barwę kremową z 10 czarnymi paskami. Ciało tego owada jest owalne, o wypukłym wierzchu i płaskim spodzie. Czułki są średniej długości i masywne. Oczy o budowie złożonej znajdują się po bokach głowy.
Występowanie

Ameryka Północna i środkowa, Europa i Azja. Pochodzi z Kolorado (USA) i dlatego zwana była też żukiem z Kolorado, kolorado lub chrząszcz kolorado.

Do Europy została zawleczona na przełomie XIX i XX wieku.

Pokarm

Żeruje na ziemniakach. Żywi się ich liśćmi, kwiatami i łodygami.

Rozmnażanie

Kilka dni po opuszczeniu zimowisk, chrząszcze przystępują do rozrodu. Samica składa jaja w dużych grupach na spodzie liści ziemniaczanych, aby ochronić je przed słońcem i deszczem. Żerujące na liściach larwy pozbawiają całkowicie liści swego żywiciela.

Plaga stonki

Pierwsze chrząszcze obserwowano w Polsce w latach 40. XX wieku, wędrujące z zachodu na wschód. Upowszechniła się i zaczęła stanowić poważny problem w latach 50.

W okresie lat 40. i 50., przed upowszechnieniem się chemicznych środków walki z owadami organizowano akcje zbierania chrząszczy i larw stonki. W następnych latach stosowano środki zawierające DDT.


http://upload.wikimedia.o...tato_beetle.jpg



Temat: Proszę o pomoć w zadaniach
Jak w temacie proszę o odpowiedzi na te pytania.

Struktura i Funkcje Organizmu.
-Wiedzieć jaka jest podstawowa jednostka budująca organizm.
-Przedstawić ogólną budowę organizmu roślinnego i zwierzęcego.
Wybrane czynności życiowe organizmów.
-Wymienić podstawowe funkcje życiowe organizmów.
-Być przekonanym o współdziałaniu układu mięśniowego i szkieletowego w wykonywaniu ruchów.
-Wykazać podstawowe funkcje skóry u kręgowców.
-Wymienić wytwory naskórka u kręgowców.
-Wymienić rodzaje układów szkieletowych.
Odżywianie się organizmów.
-Wyjaśnić pojęcia: fotosynteza, producenci, konsumenci.
-Wymienić czynniki warunkujące przebieg procesu fotosyntezy.
-Wymienić substraty i produkty fotosyntezy.
-Określić rolę roślin
-Podać przykłady organizmów autotroficznych i heterotroficznych
-Wymienić sposoby zdobywania pokarmu przez zwierzęta
Oddychanie organizmów
-Wskazać miejsce wymiany gazowej u roślin
-Wymienić narządy oddechowe zwierząt żyjących w środowisku wodnym i lądowym
-Podać przykłady zwierząt oddychających całą powierzchnią ciała, tchawki skrzelami i płucami
-Wymienić wybrane organizmy oddychające tlenowo i beztlenowo
-Znać rolę roślin jako producentów tlenu
Transport substancji u roślin i zwierząt
-Omówić funkcje tkanki przewodzącej u roślin
-Wjaśnić pojęcia otwarty i zamknięty układ krwionośny
-Wymienić narządy wchodzące w skład układu krwionośnego u kręgowców
-Omówić funkcje układu krwionośnego u kręgowców
Rozmnażanie się i rozwój organizmów
-Wymienić sposoby rozmnażania bezpłciowego, roślin i zwierząt i podać przykłady
-Odróżnić na rysunku komórki rozrodcze męskie i żeńskie i nazwać je .
-Omówić rolę kwiatu u roślin okrytozalążkowych
-Wyjaśnić pojęcia: jajorodność, i żyworodność, rozdzielnopłciowość, zapłodnienie zewnętrzne i wewnętrzne
-Omówić rozmnażanie ryb .



Temat: NOWE KOSZULKI WSPÓLNOTOWE
ewa jest genialna ale hania tez mądrze pisze...ja tez jestem za!!! zeby popytac sie jaki kto ma rozmiar...bo ja w swojej L tonę...a wiem ze niektórym o podobnej budowie co ja :wink: dostała się i XL...bo zabrakło M...tak wiec fajnie by było zebysmy to uwzględnili

[ Dodano: Pią Wrz 03, 2004 10:56 pm ]
więc tak...nie wzięłam dzis kluczy ze sobą i musiałam poczekac az mama wróci, a siedząc na tych schodach strasznie mi sie nudziło...i tak sobie pomyślałam, ze te koszulki moze nie powinny byc tak do końca wprost...tzn tak jak mówił Brat zmuszający do myslenia cytat...i rysunek tez....no bo słuchajcie jak sobie zrobimy koszulki ze śpiewajacymi pamperkami...fajnie:), ale to będzie tak bardziej dla nas...bo tak na prawde nie będzie to wiekszej uwagi zwracac innych ludzi, albo sie tylko dziwnie popatrzą..musimy wymyslec cos takiego zeby nie było to tylko na nasz uzytek, ale przede wszystkim dla innych...bo przez koszulki na prawde mozna ewangelizować...cos takiego bardziej moze powaznego...albo wręcz przeciwnie cos humorystycznego, co wywoła uśmiech w ich szarym dniu...np w tramwaju, jak kiedys miałam koszulke tą naszą firmową...cytat super i wogle mnie sie bardoz podoba ...ale wizerunek Pana Jezusa...to juz było tak jakby odpowiedz była wyłożona na tace..rozumienie o co mi chodzi?...np jak bysmy załóżmy mieli napisac "Bóg cie kocha"...to lepeij napisac "Ktos cie kocha"...zeby to nie było takie wprost
natomiast miałam kiedys na sobie w tramwaju koszulke z napisem "Jutro będzie lepiej"i ludzie autentycznie sie do mnie uśmiechali
w klasie kiedys załozyłam koszulke z orłem z napisem"Ci co zaufali Panu odzyskują siły(...)"...nikt nic nie mówił...ale widziałam jak czytają ukradkiem..a niektorzy podchodzili i czytali nie kryjac tego...i po przeczytaniu zawsze poważnieli,nieświadomie zmuszamy ludzi wtedy do myslenia..a my wkońcu jestesmy wspólnotą modlitewną-EWANGELIZACYJNĄ

no a to pare projektow jakie przyszły mi do głowy..
1) taki prosty krzyż...a wokół niego ludzi w kształcie znaków zapytania...podpis:"On jest odpowiedzią na wszystkie pytania"(celowo On a nie Bóg)

2)3 kratki...i tak w 1kratce troche wody i trawki(podpisany NADZIEJA)...w 2 kratce roślinka wypuszcza listki(WIARA)...w 3 roślinka wpuszcza kwiat(i kwaituszek w ksztalcie serduszka)-czyli MIŁOSĆ...podpis:"Tak więc trawają wiara, nadzieja,miłość-te trzy:największa z nich jest jednak miłość"

3)i jest taki fajny cytat , ale to przysłowie chińskie "Zamiast narzekać na ciemność lepiej zapalić świeczke"...no i do tego odpowiedni rysunek

4) albo tez motyw jak człowiek(ukazany jako dziecko) przytulający sie do dłoni(symbolizujący Boga) z wielką ufnością...no i podpis "Nie lękaj się" albo coś w tym stylu

5) czarna koszulka i tylko takie wystraszone(białe) oczy(wiecie takie jak na tej big kartce urodzinowej co Bratu kupilismy) no i podpis coś w stylu: nie lękaj sie...On cie uwolni z ciemnosci

...albo takie poprostu napisy(rysunki mozna dopasowac)-najlepiej zeby było w 2osobie...tak jak Brat na kazaniu mówi, zeby osoba czytając miała wrażenie ze to sie tyczy wlasnie jego)

* Radość się mnoży gdy sie dzieli
* W trudnych chwilach On niesie Ciebie na ramionach
* Zawsze pamiętaj o tym,ze On wszystko widzi!
* wybieraj dobro
* zmieniac świat..?zacznij od siebie!
* Zacznij się usmiechać! Przetrwają tylko optymiści
* "Poszukaj ducha radości, który jak płomień przeskakuje z serca na serce"
* Masz tylko jedno zycie. Znajdz czas, aby być szczęśliwym
* Polub ludzi takimi, jacy są:)..innych nie ma
* Sam musisz zbudowac lepszy swiat
* czy to ni wspaniałe ze zyjesz..?
* musisz zacyznac kazdy dzien na nowo...to sztuka życia
* "czlowieku lubię cie"
* naucz sie zyc sercem
* "Kwiat potrzebuje słońc, by stac sie kwiatem. Człowiek potrzebuej miłości, by stac sie człowiekiem"...
* Bóg jest miłością...Miłosć dostaje sie za darmo
* "wiele jest dróg do Boga, takie wiele, jak ludzi"

...dobra kończe...bo mogłabym tak w nieskończoność...a jak zobaczycie taki długi post czytac Wam sie nie będzie chciało

KOCHAM <><!!!



Temat: Lekcja nr5 - Mandala
Poprawiłam większość prac domowych. Jak tylko wyrobie sie z uzupełnieniem dziennika, zapowiem wam sprawdzian. Powiem wtedy z czego konkretnie on będzie. Zanim jednak sprawdzian, dostaniecie zadanie wyrysowania własnej mandali. Póki co nie martwcie sie tym, bo nie mogę wam go zadac... Przechodzimy do lekcji.

MANDALA

Mandala to tajemnicze słowo, które wyraża zawieranie się w sobie wszystkich rzeczy, jakie istnieją na świecie. Najczęściej terminem mandala nazywa się geometryczne rysunki, które zachwycają swoją symetrią. W sanskrycie mandala oznacza święty krąg lub magiczne koło.

Główny elementem mandali jest koło, w które wrysowany jest kwadrat. Każdy bok kwadratu posiada owalne rozgałęzienia, zwane drzwiami. Symetryczne połączenia kilku takich kół i kwadratów nadają mandalom różnorodne formy i kształty. Na Wschodzie powiada się, że "mandala jest kwadraturą koła".

Mandale nie są jednak zwykłymi rysunkami, a figurami pełnymi znaczenia. Koło w mandali oznacza niebo, a kwadrat symbolizuje cztery strony świata. W ten sposób mandala odzwierciedla budowę wszechświata.

W magiczny sposób mandala staje się dosłownym miejscem, w którym mieszka bóstwo. Medytacja mandali jest dla mnichów i wyznawców buddyzmu drogą, która prowadzi do oświecenia. Mandali często towarzyszą odpowiednie zaklęcia lub mantry.

Mandale maluje się na różne kolory. Jak twierdzą znawcy przedmiotu, nie ma dwóch takich samych mandali, bo w nich właśnie łączy się tradycyjna struktura i swobodna interpretacja. Często umieszcza się je na sztandarach "tanka", które są obiektem medytacji. Najchętniej z mandal korzystają buddyści tybetańscy. W Tybecie popularne jest także bardzo widowiskowe i pracochłonne usypywanie mandali z kolorowego piasku, który potem rozwiewa wiatr. Czasami buduje się trójwymiarowe mandale, a czasami mandale powstają jedynie w wyobraźni medytujących mnichów. Aby jednak w pełni dokonać wizualizacji mandali potrzebne są lata duchowych praktyk i ćwiczeń.

Na planie mandali budowano wiele obiektów sakralnych, takich jak stupy czy pagody. W centrum takich architektonicznych mandali siedzi zwykle budda lub inna święta istota, często otoczona czterema innymi postaciami. Na rysunku bóstwo często symbolizowane jest przez kwiat lotosu, który rysuje się w centrum mandali.

Także w kulturze europejskiej znana jest forma mandali. Filozofowie twierdzą, że mandala przedstawia syntezę przeciwstawnych elementów oraz uporządkowanie świata. W mandali nie ma nieporządku i chaosu, skąd wysnuto wniosek, że są one plastycznym przedstawianiem ostatecznego ładu, a także wyrazem tęsknoty za "ostatecznym centrum" i jednością. Interpretacją mandal zajmuje się także psychologia. Obiektem swoich rozważań uczynił je Carl Gustaw Jung, który sam także chętnie rysował mandale i traktował je jako narzędzie psychologiczne. Jung zwrócił uwagę, że mandala pomaga człowiekowi skupić rozproszone elementy wokół centralnego punktu lub osi. Podobnego zdania są religionawcy, którzy uważają, że budowanie świątyń na planie mandali pomaga człowiekowi wyrazić i wniknąć w idee najwyższego ładu oraz odnaleźć je we własnej duszy i wnętrzu.

Na następnej lekcji dowiecie się, jakie znaczenie mają kolory i kształt w mandali, którą człowiek rysuje sam dla siebie. Pozdrawiam!




Temat: Zaklęcia
MANDALA

Mandala to tajemnicze słowo, które wyraża zawieranie się w sobie wszystkich rzeczy, jakie istnieją na świecie. Najczęściej terminem mandala nazywa się geometryczne rysunki, które zachwycają swoją symetrią. W sanskrycie mandala oznacza święty krąg lub magiczne koło.

Główny elementem mandali jest koło, w które wrysowany jest kwadrat. Każdy bok kwadratu posiada owalne rozgałęzienia, zwane drzwiami. Symetryczne połączenia kilku takich kół i kwadratów nadają mandalom różnorodne formy i kształty. Na Wschodzie powiada się, że "mandala jest kwadraturą koła".

Mandale nie są jednak zwykłymi rysunkami, a figurami pełnymi znaczenia. Koło w mandali oznacza niebo, a kwadrat symbolizuje cztery strony świata. W ten sposób mandala odzwierciedla budowę wszechświata.

W magiczny sposób mandala staje się dosłownym miejscem, w którym mieszka bóstwo. Medytacja mandali jest dla mnichów i wyznawców buddyzmu drogą, która prowadzi do oświecenia. Mandali często towarzyszą odpowiednie zaklęcia lub mantry.

Mandale maluje się na różne kolory. Jak twierdzą znawcy przedmiotu, nie ma dwóch takich samych mandali, bo w nich właśnie łączy się tradycyjna struktura i swobodna interpretacja. Często umieszcza się je na sztandarach "tanka", które są obiektem medytacji. Najchętniej z mandal korzystają buddyści tybetańscy. W Tybecie popularne jest także bardzo widowiskowe i pracochłonne usypywanie mandali z kolorowego piasku, który potem rozwiewa wiatr. Czasami buduje się trójwymiarowe mandale, a czasami mandale powstają jedynie w wyobraźni medytujących mnichów. Aby jednak w pełni dokonać wizualizacji mandali potrzebne są lata duchowych praktyk i ćwiczeń.

Na planie mandali budowano wiele obiektów sakralnych, takich jak stupy czy pagody. W centrum takich architektonicznych mandali siedzi zwykle budda lub inna święta istota, często otoczona czterema innymi postaciami. Na rysunku bóstwo często symbolizowane jest przez kwiat lotosu, który rysuje się w centrum mandali.

Także w kulturze europejskiej znana jest forma mandali. Filozofowie twierdzą, że mandala przedstawia syntezę przeciwstawnych elementów oraz uporządkowanie świata. W mandali nie ma nieporządku i chaosu, skąd wysnuto wniosek, że są one plastycznym przedstawianiem ostatecznego ładu, a także wyrazem tęsknoty za "ostatecznym centrum" i jednością. Interpretacją mandal zajmuje się także psychologia. Obiektem swoich rozważań uczynił je Carl Gustaw Jung, który sam także chętnie rysował mandale i traktował je jako narzędzie psychologiczne. Jung zwrócił uwagę, że mandala pomaga człowiekowi skupić rozproszone elementy wokół centralnego punktu lub osi. Podobnego zdania są religionawcy, którzy uważają, że budowanie świątyń na planie mandali pomaga człowiekowi wyrazić i wniknąć w idee najwyższego ładu oraz odnaleźć je we własnej duszy i wnętrzu.

Na górę

MANTRA

Magiczna formuła, która wyrażona jest słowami lub dźwiękami; specjalnie dobrany zestaw sylab, który wymaga odpowiedniej intonacji. Mantra jest symbolicznym, dźwiękowym przedstawieniem świętego tekstu lub prawidłowości wszechświata. Wyraża istotę określonej energii. Niektóre mantry uważane są za skompresowane treści świętych ksiąg lub modlitw. Powstają przez natchnienie od bóstwa lub w procesie medytacji.

Mantra jest dźwiękiem ezoterycznym, stąd jej znaczenie zawsze wymaga rozszyfrowania lub wtajemniczenia od osoby, która przekazuje mantrę. Mantra może być użyta jako modlitwa, zaklęcie, przywołanie lub obrona, a także jako błogosławieństwo czy przeklęcie. Ich używaniu często towarzyszy określona medytacja lub wizualizacja. Mantrę wypowiada się głośno, szeptem lub w myślach. Poprawnie użyta mantra musi być jednak wypowiedziana we właściwy sposób, aby dźwięk wywołał określone wibracje. Najbardziej znana w europejskiej kulturze masowej to mantra OM.

Na górę

MYŚLOKSZTAŁTY

Widzialne formy, jakie mogą przybierać myśli lub emocje. Myślokształt jest myślą lub emocją, która w skutek natchnięcia go energią staje się dostrzegalny. Może stać się to niezależnie od woli człowieka. Postrzeganie myślokształtu może być w zależności od warunków dostępne wszystkim lub osobom o szczególnych predyspozycjach.



Temat: o Kanarkach - pochodzenie ;D;D
Pochodzenie i historia

Wszystkie znane w hodowli rasy kanarków pochodzą od żyjącego do dziś na wolności kanarka dzikiego (Serinus canaria). Zamieszkuje on Wyspy Kanaryjskie. Jest mniejszy od kanarka domowego i nie tak barwny. Zielonożółte upierzenie z czarno-szarym rysunkiem znakomicie maskuje ptaka w krzewach, trawach i na drzewach, gdzie najchętniej przebywa. Gdy na Wyspach Kanaryjskich, znacznie wcześniej niż u nas, rozpoczyna się wiosna, samce kanarków wyznaczają swe rewiry. W tym celu, jak wszystkie ptaki śpiewające, posługują się głosem. Śpiew kanarka dzikiego nie ma tak wielu tonów i strofek jak śpiew kanarka domowego. lecz brzmi bardzo podobnie. Te małe, 12-13centymetrowe dzikie kanarki, wraz z naszymi słowikami, zaliczają się do najzdolniejszych śpiewaków na świecie.

Kanaryjski kanarek występuje przede wszystkim na wyspach Teneryfie i Grań Canarii. Jest też spotykany na Ferro, Gomerze i Palmie. Pagórkowate, zakrzewione, porośnięte łąkami tereny tych wysp tworzą idealne dla niego środowisko. W miesiącach bogatych w ziarna kanarki zlatują licznymi stadami (tak jak nasze wróble czy dzwońce) na łąki, krzewy i plantacje owoców.

Młode kanarki są bardziej towarzyskie i chętne do wędrówek niż starsze. Całymi dniami przeszukują miejsce za miejscem, wybierając najsmaczniejsze kąski. Całoroczne pożywienie tych ptaków składa się przede wszystkim z nasion różnych traw. Latem i jesienią jest wzbogacone owocami, a wiosną pączkami kwiatów, które są prawdziwym przysmakiem kanarków.

Zimą - bardzo łagodną na Wyspach Kanaryjskich - stada kanarków dzielą się. Pary, które odchowały już młode, pozostają w pobliżu swych starych gniazd, by nie dopuścić do zajęcia ich przez konkurentów. Młode ptaki są wówczas po pierwszym pierzeniu i mają dorosłe ubarwienie. Również one rozglądają się za dogodnymi miejscami lęgowymi, które powinny spełniać określone warunki. Jednym z nich jest wystająca gałąź na wysokości 2-3 m nad ziemią, z której samiec będzie mógł śpiewem określać granicę rewiru danej pary. W pobliżu powinny też znajdować się zarośla, w których kanarki chętnie budują gniazda.

Od lutego samce zaczynają ze sobą rywalizować. Jeżeli sam śpiew słyszany od rana do wieczora nie wystarczy do odstraszenia konkurentów, może dochodzić do walk wręcz "na dzioby". Samice w tym czasie spokojnie budują gniazda. Za materiał budowlany służą im trawy, mech, cienkie gałązki, pióra i suche liście. Samiec nie uczestniczy bezpośrednio w budowie gniazda. Jego rolą jest ochrona gniazda. Gdy cały lęg (3-5 jaj) zostanie złożony, samica rozpoczyna wysiadywanie. Samiec dokarmiają, by nie musiała zbyt często opuszczać gniazda. Po 13-14 dniach wykluwają się młode. Są karmione przede wszystkim przez matkę, ale i ojciec często jej w tym zajęciu pomaga. Młode, poza pożywieniem roślinnym, potrzebują również białka zwierzęcego. Dlatego ich jadłospis zostaje wzbogacony o mrówki, gąsienice, myszyce. Opuszczają gniazdo w wieku około 18 dni i przez około 10 dni są jeszcze karmione przez rodziców. Ponieważ w tym czasie samica przygotowuje się już do kolejnego lęgu, obowiązki opiekuńcze spadają na ojca. Uczy on swe potomstwo wyszukiwania pożywienia i latania.

Gdy lato jest suche, kanarki mają dwa lęgi, gdy jest wilgotne trzy, odchowując wówczas w sezonie do 15 młodych.

GRATISHH PHOTKA ;d;d

KanateQq




Temat: opracowanie architektury
ściany, zastąpionej przez okna wypełnione witrażami. Masywne filary stosowane w romanizmie zmieniły się w gotyku w pęki służek, których przedłużeniami stały się żebra sklepienne. Część obciążeń przenoszonych przez żebra sklepienne przerzucono powyżej dachów na dobudowane z zewnątrz wieże sił zwieńczone ostro zakończonymi sterczynami. W budowlach halowych siły te przejmowały skarpy. Podparcie sklepień na żebrach pozwoliło na wprowadzenie sklepień żebrowych przekrywających pola o dowolnym kształcie. Udoskonalenie techniki pozwoliło na bardziej racjonalne wykorzystanie przekrojów żeber. Trójkątne pola sklepień krzyżowo-żebrowych dzieli się na mniejsze trójkąty i tak pojawia się sklepienie gwiaździste, ukośnie przecinające się żebra układają się w sklepienie sieciowe (siatkowe), ułożenie wysklepek pod różnymi kątami tworzy sklepienie kryształowe. Różny, często zawiły układ żeber, prowadzi do konstrukcji wielu odmian sklepień żebrowych o fantazyjnym rysunku. Całości wrażenia dopełniała dekoracja rzeźbiarska, pokrywająca kapitele kolumn i służek, zworniki (klucze) w miejscu przecięcia się żeber, konsole podpierające służki, a także fasady zewnętrzne, w szczególności koncentrująca się na portalach zwieńczonych trójkątną wimpergą i w galerii królewskiej. Krzywizny zdobią czołganki (żabki), szczyty wieńczą kwiatony, w portalach miejsce półkolumn często zajmują rzeźby królów i proroków (tzw. portal królewski). Wśród ornamentów rzeźbiarskich pojawiają się motywy roślinne i zwierzęce. Artyści chętnie sięgają do rodzimych wzorów, wykorzystując powszechnie znane kształty np. winorośli, bluszczu, liści koniczyny, dębu czy najzwyklejszych polnych kwiatów. Motywy roślinne przeplatają się z wizerunkami ptaków i innych zwierząt. Nie obce są fantazyjne stwory w postawie wyprostowanej, albo skulone (maszkarony), niekiedy pełniące rolę rzygaczy. Rzeźbę cechuje realizm i coraz wyraźniejsza ekspresja. Obróbka detali rzeźbiarskich jest niezwykle staranna, nie ma znaczenia, czy element architektoniczny będzie mógł być podziwiany przez widza, czy też umieszczony wysoko ponad ziemią pozostanie niewidoczny w swoich szczegółach. Artysta tworzył na chwałę Boga. Szczyt zdobią niewielkie wnęki zwane blendami, których wnętrze często pokrywane jest tynkiem, a czasem urozmaicane podziałem przy pomocy laskowania. Ściany dodatkowo zdobią wielobarwne freski. Najważniejszym elementem wnętrza są rozbudowane ołtarze szafiaste, a całość wzbogaca wielobarwne światło wpadające do wnętrza przez kolorowe witraże wbudowane w okna podzielone na mniejsze pola maswerkami, których układ stawał się coraz bogatszy i bardziej skomplikowany. Pod koniec gotyku (XV w.) rozbudowano go do stylu zwanego flamboyant (gotyk płomienisty).
Specyficzna odmiana gotyku, tzw. gotyk redukcyjny, rozwinęła się na terenach, na których przeważało budownictwo ceglane (północne Niemcy, Polska i kraje bałtyckie). Przykładami budowli reprezentujących tę odmianę mogą być kościoły Mariackie w Stralsundzie i w Gdańsku

estetyka wnetrza kosciola renesansowego
Ulubioną formą architektów tego okresu był kościół na planie centralnym, chociaż oczywiście nie brakuje dzieł budowanych w układach podłużnych (na planie prostokąta z nawą poprzeczną). Wśród założeń centralnych popularne są rozwiązania opierające się o plan krzyża greckiego, kwadratu, koła lub wieloboku. Ta zamknięta, zwarta i symetryczna forma najlepiej odzwierciedla poszukiwania kształtów zbliżonych do doskonałości. Budowle kryte są zazwyczaj kopułami wspartymi na bębnach albo pendentywach lub konstruowane na planie kwadratu i ścięte po bokach ścianami, czyli sklepienia żaglaste i żaglowe. Pojawiają się rozwiązywane na planie ośmioboku sklepienia klasztorne. Nad tymi formami budowane są latarnie z oknami doświetlającymi wnętrza. Podobnie rozwiązywane jest przekrycie nad skrzyżowaniem naw, chociaż w tym miejscu można spotkać także sklepienie krzyżowe gładkie, bez widocznych żeber. Nad nawami powracają sklepienia kolebkowe, w których konstruuje się lunety pozwalające na oświetlenie pomieszczeń dużymi, prostokątnymi, zamkniętymi półkolem lub kolistymi, pozbawionymi witraży oknami. W połowie XV wieku, Leon Battista Alberti, kierując przebudową gotyckiego kościoła Santa Maria Novella we Florencji wprowadził w rozwiązaniu fasady dwie duże woluty, które pozwoliły na łagodne połączenie ściany środkowej, wyższej nawy ze znacznie niższymi ścianami naw bocznych. To nowe rozwiązanie, zwane "esownicami Albertiego", było często stosowane przy budowie kościołów bazylikowych nie tylko w okresie renesansu ale i baroku.
Przy kościołach budowane są kaplice grobowe. Często są to samodzielne budynki przylegające do bryły świątyni. Kaplice projektowane są na planach centralnych z przekryciem w postaci kopuły na bębnie. Wewnątrz umieszczano sarkofagi przyścienne zdobione rzeźbiarską dekoracją mówiącą o życiu ziemskim zmarłego, o jego dokonaniach i sławie

estetyka wnetrza kosciola barokowego
W budownictwie sakralnym występują znane z epok wcześniejszych rozwiązania. Budowane są kościoły podłużne, na planie prostokąta (w tym także z nawą poprzeczną na planie krzyża łacińskiego) oraz budowle centralne, na planie koła, wieloboku, krzyża greckiego. Pojawiły się i stały się popularne rzuty poziome oparte na elipsie. W konsekwencji występują sklepienia i kopuły elipsoidalne. Także łuki sklepień klasztornych, kolebkowych, krzyżowych, nieckowych oraz lunet oparte są na krzywej eliptycznej. Elementem dominującym zazwyczaj są wysokie, oparte na bębnie kopuły, zwieńczone wysokimi latarniami, które przykrywa się ozdobnymi hełmami. Elewacje kościołów, na ogół dwukondygnacyjne, o płaszczyznach podzielonych zwielokrotnionymi gzymsami, pilastrami. Zdobione pełnymi rzeźbami umieszczonymi w niszach, zwieńczone tympanonami o liniach prostych lub łukowych i esownicami łagodzącymi przejścia pomiędzy nawami o różnych wysokościach.

rola swiatla we wnetrzu sakralnym
-stworzenie widnego miejsca
-stworzenie nastroju
-
rodzaje sklepien w architekturze rzymskiej
rodzaje sklepien w architekturze romanskiej - sklepienie kolebkowe i krzyzowe
rodzaje sklepien w architekturze gotyckiej - sklepeienie gwiazdziste, sieciowe, krysztalowe
rodzaje sklepien w architekturze renesansowej- sklepienie zeglaste, kolebkowe, krzyzowe
rodzaje sklepien w architekturze barokowej- sklepienie klasztorne, kolebkowe,krzyzowe, nieckowe
idea osi kompozycyjnej i widokowej w tkance miejskiej i ogrodach